Сенат Калифорније је усвојио приједлог закона СБ 961, који би захтијевао уградњу "пасивних ограничивача брзине" у све нове аутомобиле произведене или продане у овој држави до 2032. године. Овај приједлог закона, који је представио сенатор Скот Вајнер, учинио би Калифорнију првом државом у САД која уводи овакве сигурносне захтјеве.
Пасивни ограничивачи брзине, познати и као "пасивна интелигентна асистенција брзине", упозоравају возаче звучним и визуелним сигналима, попут пиштања, када прекораче брзину за више од десет миља на сат, објавио је Вајнеров кабинет. У оквиру ове иницијативе, возачи су увијек у контроли и могу лако надјачати систем за интелигентну асистенцију брзине.
Сенатор Вајнер је истакао да је Калифорнија, као и читава Америка, доживјела "застрашујући пораст" броја смртних случајева међу возачима, пјешацима и бициклистима током посљедњих година, посебно од почетка пандемије КОВИД-19. Извјештај Канцеларије за безбједност саобраћаја Калифорније за 2023. годину показује да су смртоносне несреће повезане са вожњом под утицајем алкохола и дрога, смртни случајеви мотоциклиста и смртни случајеви младих возача, сви повећани од 2020. до 2021. године.
"Ове смрти су спречиве и дешавају се због одлука да се толеришу опасни путеви", рекао је Вајнер у саопштењу.
"Докази су јасни: растући нивои опасног прекорачења брзине угрожавају све Калифорнијце, и предузимањем разумних корака ка побољшању безбједности, можемо спасити животе."
Према СБ 961, сви путнички аутомобили, камиони и аутобуси произведени или продати у Калифорнији морају бити опремљени "пасивним ограничивачима брзине" до 2032. године, са фазним увођењем од 50% до 2029. године. Овај захтјев за ограничиваче брзине не односи се на хитна возила.