УПОЗОРЕЊЕ!

Нова врста преваре код куповине половњака. Чак и произвођачи упозоравају на преваранте

  • 03.07.2025. 11:37

Прво су Ауди и Мерцедес упозорили. Сада и Фолксваген упозорава на превару. Ријеч је о превари везаној за понуду непостојећих половних аутомобила путем лажних веб страница. Поступак се, између осталог, практикује у Њемачкој, одакле у Босну и Херцеговину долази већина половних аутомобила.

Фолксваген упозорава на преваре повезане с лажним веб страницама које нуде непостојеће половне аутомобиле.

Пракса укључује понуду повољних аутомобила на веб страницама које опонашају продајне канале бренда.

Слична упозорења су раније издали Ауди и Мерцедес, који су се такође борили с овим проблемом.

Фолксваген је дигао узбуну због преваре с половним аутомобилима. То је добро позната пракса којој су изложени и други произвођачи аутомобила, укључујући Ауди и Мерцедес. Превара, објашњава 24auto.de, укључује криминалце који покушавају намамити потенцијалне купце на веб страницу на којој би требали пронаћи повољне понуде. Проблем је што је веб страница лажна, а возила која се нуде чак ни не постоје.

Лажне веб странице које изгледају врло слично правим

Иако се преваре практикују углавном у Њемачкој, Аустрији и Швицарској, у ери глобализације, БиХ купци такође ризикују губитак новца. Као што смо недавно извијестили, више од половине увезених половних аутомобила увози се из Њемачке. У овом конкретном случају, преваранти искориштавају углед марке Фолксваген, а људи који плаћају, намамљени на лажну веб страницу, вјероватно ће морати прихватити свој губитак. То не мијења чињеницу да у сваком таквом случају случај треба пријавити полицији.

Њемачки произвођач аутомобила упозорава да се половни модели Фолксваген нуде на веб страницама које остављају утисак да су прави продајни канали или прави продајни материјали бренда.

Кредибилитет лажних страница такође је повећан великом сличношћу кориштених дизајнерских елемената и кориштене формулације.

Не само Фолксваген. Купци Аудија и Мерцедеса су мета

Превара се може открити тек након што се нешто догоди. Криминалци користе лажне мејл адресе, бројеве телефона и банковне податке како би контактирали купце, што се чини јасним. Проблем је што се, након што се уплати депозит или купи аутомобил, аутомобил никада не испоручује.

Фолксвагенове преваре нису прве те врсте. Ауди је недавно издао слично упозорење. Компанија је признала да је неколико купаца већ изгубило новац. У случају компаније са сједиштем у Инголштату, проблем је погоршано кориштењем фотографија стварних Аудијевих запосленика како би се повећао кредибилитет лажних веб страница.

Мерцедес се такође бори против ове врсте преваре

Стручњаци савјетују да будете посебно опрезни када се ради о изузетно атрактивним понудама. Осим тога, професионални продавачи никада не наплаћују авансне уплате прије него што купац види возило у понуди. А како стручњаци савјетују, ако имате било какве сумње, боље је одустати од куповине аутомобила него изгубити новац.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: