Једна од ствари на које треба пазити код вашег аутомобила јесте и – мјерач масе зрака.
Сама ријеч мјерач масе зрака нам говори да се ради о сензору који мјери масу усисаног ваздуха у усис мотора.
Физикално сензор ради на принципу да одређена маса ваздуха узрокује одређену температурну промјену у мјерном дијелу сензора, електроника сензора мјери те промјене и модулира их у електричну мјерну вриједност на сигнал који је прихватљив управљачкој јединици мотора у дигиталном или аналогном облику.
Позиција овог сензора је готово увијек након филтера зрака у усисној цијеви према самом мотору, због одржавања савршене чистоће самог сензора. Такође, овај сензор није имун на нередовну замјену филтера ваздуха или неке друге нечистоће у усисним цијевима, пише Марин Морава, технички савјетник у Хрватском аутоклубу.
Управљачка јединица мотора с измјереном масом зрака управља с односима горива и ваздуха код бензинских и дизелских мотора кроз управљање с убризгавањем горива, радом турбо пуњача, вентила за поврат издувних гасова и низа других управљачких елемената који ће утицати на однос горива и ваздуха у мотору.
Велики проблеми
Важно је знати које све неисправности може узроковати неисправан мјерач.
Губитак снаге мотора с укључивањем контролне лампице неисправности мотора, губитак снаге мотора без укључивања контролне лампице неисправности мотора, повећан узорак чађи у издуву, прекид рада мотора без могућности покретања мотора.
Уопштено, проблеми с мјерачима масе зрака су се генерацијски смањивали с обзиром да су пролазили кроз различита побољшања и модификације до нивоа да их је чешће могуће непотребно замијенити због других узрока попут мањег увлачења секундарног ваздуха у усисном систему због настале мање рупице на усисном цријеву зрака или сличним проблемима с усисом и издувом.
Корисне методе
Даље, методе испитивања и тражења неисправности су: Упоређивањем мјерних вриједности из мјерних блокова с дијагностичким уређајем, мјерење с испитним сондама осцилоскопа на електронској инсталацији мјерача масе зрака, укључивањем кода грешке који се очитава с дијагностичким уређајем, искључивањем мјерача масе зрака преко електронског утикача сензора и пробном вожњом, уградњом исправног мјерача и тестном вожњом
Било које од наведених мјерења или нека друга захтијевају вођени план испитивања којег је предвидио произвођач возила или сензора, а спроводи га искључиво оспособљено сервисно особље јер у супротном, нестручним руковањем, могуће је оштетити све електроничке компоненте које се налазе у струјном кругу мјерача масе ваздуха укључујући и сам мјерач масе зрака.