Istraživači sa Univerziteta Perdu

NASA ima rješenje: Napunite automobil za pet minuta

• Извор: Б92
  • 10.10.2022. 15:42

Tehnologija koju je razvila NASA za misije na Mjesec i Mars pokazala je da može da napuni električno vozilo za samo pet minuta „hlađenjem“ toplote koju generiše provodnik koji nosi struju.

Koristeći NASA Flou Boiling Modul kao nacrt, istraživači sa Univerziteta Perdu su dramatično smanjili količinu toplote koja putuje kroz žice da bi "gurnula" 1.400 ampera kroz kablove.

Ovo je u poređenju sa 520 ampera koje isporučuju najnapredniji punjači velika promjena. Pošto punjenje na najbržim punjačima može da potraje i do 20 minuta, mnogi ljudi su odlučili da ostanu na strani motora sa unutrašnjim sagorijevanjem.

Ali ovaj novi sistem puni električna vozila skoro jednako brzo kao što „pištolj“ puni automobil na benzinskim pumpama.

Ovu tehnologiju bi pozdravile države poput Kalifornije i Njujorka u SAD, ali i sve ostale koje zabranjuju prodaju novih automobila na unutrašnje sagorijevanje do 2035. godine.

Tehnologija NASA je prvobitno razvijena za Međunarodnu svemirsku stanicu, gdje je testirana u mikrogravitaciji kako bi se osigurala uspjeh na budućim svemirskim stanicama, prenosi B92.

Ideja je da će laboratoriji u orbiti i drugim svemirskim letjelicama biti potrebna tehnologija koja može efikasno prenijeti toplotu kroz sisteme - inače bi mehanika mogla da pregori.

To je izazvalo interesovanje Isama Mudavara, profesora mašinstva u Purdueu, koji je konstruisao prototip 2021. za koji je prošlog utorka objavljeno da će biti uspješan u pokretanju električnih vozila.

Modul takođe podsjeća na stanicu za punjenje u stvarnom svijetu, jer uključuje pumpu, cijev istog prečnika kao i stvarni kabl za punjenje, iste kontrole i instrumente, zajedno sa istim protokom i temperaturom.

"Primjena ove nove tehnologije je rezultirala neviđenim smanjenjem vremena potrebnog za punjenje električnih vozila širom svijeta“, objavila je NASA.

Međutim, moglo bi da prođe neko vrijeme prije eventualne primjene.

(Foto: Pixabay)

• 10:15 Ловачки савети

ТВ серијал "Ловачки савети" се бави саветима за ловце и оне који би то да постану.

• 10:40 Телетрговина

Телетрговина

• 10:55 Серија: Истине и лажи (12+)

Серија, која је доживљела велики регионални успјех, и даље је на самом врху гледаности, у вама ће сигурно измамити најискренија осећања, а препрекама, динамиком и напетим развојем судбина ликова, 'купиће вас' и постати ваша омиљена домаћа серија.

• 11:40 Телетрговина

• 11:55 Вијести

Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

• 12:00 Телетрговина