Раст кинеске аутомобилске индустрије и њиховог извоза је експоненцијалан. С прошлогодишњих 4,7 милиона аутомобила извезених из Кине, извоз је чак утростручен у односу на 2021. годину.
БИД је већ надмашио Теслу у глобалној продаји (електрични аутомобили и хибриди заједно), а аналитичари предвиђају да ће кинески произвођачи аутомобила ускоро престићи Фолксваген и Тојоту.
Без запаженог успијеха у Сјеверној Америци, и због слабог напредовања у Европи, Кина се окренула глобалном југу у настојању да прода што више возила. Тржишта југоисточне Азије, Блиског истока, Латинске Америке и Африке су веома добра прилика за њих. Иако поједине нације у тим регијама немају тако јаку куповну моћ као неке западне земље, та тржишта су идеална мета Кинеза због брзог раста и ограничене домаће аутомобилске индустрије, пише Јутарњи.хр.
Према извјештају Д Економиста, кинески произвођачи аутомобила су нарасли на осам посто тржишта на Блиском истоку и у Африци, шест посто у Јужној Америци и четири посто у југоисточној Азији, све за само неколико година.
Кинески агресивни напад на ова тржишта је посљедица и успоравања продаје у Кини. У Кини је прошле године продато око 23 милиона возила, раст се смањио, а домаћи произвођачи аутомобила се суочавају с озбиљним проблемом вишка капацитета. Наиме, процијењује се да би кинеске фабрике аутомобила, када би радиле пуним капацитетом, могле да произведу око 45 милиона аутомобила годишње. Тренутно је заузето само 60 посто укупних капацитета, а граде се и нови.
Упркос проблему прекомерног капацитета који имају код куће, кинески произвођачи аутомобила граде фабрике и у иностранствуу. Извјештају процењују да ће кинеске марке произвести 2,5 милиона аутомобила у страним фабрикама, што ће кинеским компанијама омогућити да избегну царине и трошкове транспорта. БYД већ производи аутомобиле на Тајланду и у Узбекистану, а планира погоне у у Бразилу, Индонезији, Мађарској, Турској и Мексику. Шерy, Грејт Вол, САИЦ и Ханган већ кују сличне планове.