Замагљена стакла могу да буду веома опасна, чак и у најбаналнијим ситуацијама. На примјер, када излазите уназад са паркинга - ви обришете шоферку и предња бочна стакла, ако треба и ретровизоре, али стакла се врло брзо поново магле и притом не видите ништа кроз задње стакло, пише сајт Половни аутомобили.
Зато дајемо савјете - како најбрже одмаглити стакла, како спријечити да се поново замагле и како помоћи да се што мање магле.
Најбрже одмагљивање стакала
Најефикаснији и најбржи начин за одмагљивање стакала је коришћење клима-уређаја.
Тајна је у томе што "клима" исушује ваздух, тј. извлачи влагу из њега. Још ако се ваздух загрије, ефекат је знатно бољи.
Зато температуру и снагу дувања подесите на максимум, усмјерите ваздух ка стаклима и укључите клима уређај. Код многих аутомобила ово је аутоматизовано и активира се притиском на дугме или окретањем команде за усмјеравање ваздуха на одговарајућу позицију.
На примјер, када притиснете дугме за одмагљивање стакала, аутоматски ће се активирати клима, вентилатор ће се укључити "на максимум", упалиће се гријачи стакала и усмјерити ваздух ка стаклима.
Код неких аутомобила та процедура је полуаутоматска. На примјер, клима-уређај и гријачи стакала ће да се упале аутоматски, али ви треба да подесите јачину дувања ваздуха.
Савјетујемо да прочитате упутство за коришћење вашег аутомобила, пошто у њему можда нађете неку функцију за коју нисте ни знали да имате или откријете да сте неке функције погрешно користили.
Шта ако мој ауто нема "климу"?
У том случају температуру и снагу дувања треба подесити на максимум и усмјерити ваздух према стаклима. Помаже и да се спусте прозори за око један цм, пошто се тако убрзава струјање ваздуха. Гријачи задњег стакла треба да буду укључени, логично.
Истина, нема универзалног рјешења, пошто у возилу може да постане претопло, отварање прозора када пада киша није баш добра идеја и слично.
Стога експериментишите са температуром (логично да ћете да је смањите када постане претопло), усмјеравањем ваздуха и другим стварима у складу са временским приликама и тиме која стакла се највише магле.
Чиста стакла се мање магле
Прљаво стакло се лакше магли од чистог стакла. Такође се теже брише и одмагљује.
Зато у јесењем и зимском периоду чешће перите стакла изнутра чак и уколико не дјелују прљаво.
Купите средство против магљења стакала
Постоје разна средства против магљења, која се наносе на разне начине - ту су разни спрејеви, али и марамице за брисање којима се на стакло приликом брисања наноси средство против магљења.
Нека од тих средстава су више ефикасна, нека мање - то у великој мјери зависи и од тога да ли их правилно користите.
Колико дуго ће да буду ефикасна, такође зависи од случаја до случаја.
Филтер кабине (полен филтер, филтер климе) - његова замјена помаже
Уколико је филтер кроз који ваздух улази у кабину веома прљав, то може да доведе до појачане појаве кондензације на стаклима.
"Народни" лијек
Алтернатива је увијек ту да је испробате уколико желите. Прије него што испробате било које од алтернативних/народних рјешења, обавезно добро оперите стакла.
На примјер, премажите стакла лимуновим соком. Неки савјетују и медицински алкохол.
Затим, ту је премазивање стакала раствором детерџента за судове (он на стаклу оставља танак слој који спречава магљење, али га треба добро утрљати да не остану флеке).
На исти начин и у исту сврху савјетује се коришћење пјене или пасте за бријање или обичног сапуна.
Избаците сваки "извор влаге" из кабине
Када има снијега или када пада киша, није баш лако испратити овај савјет, али покушајте да избаците сваки извор влаге из аутомобила:
- отресите снијег са ципела и одјеће прије уласка у аутомобил
- користите гумене патоснице које спречавају да вода продре у тепих и редовно их истресајте (избацујте воду из њих)
- провјерите да ли вода продире у кабину кроз кедере (гуме око врата). Можете да их истрљате кредом по додирним површинама и затим на основу трагова откријете гдје постоји рупа
- очистите све запушене отворе за одвод воде, како вода не би продирала у систем за вентилацију
- провјерите да ли се негдје у систему за вентилацију скупља вода
- потражите друге могућности уласка воде у путнички простор или пртљажник
Шта уколико се стакла ненормално магле упркос прању, наношењу средстава и слично?
У том случају, провјерите да ли цури антифриз из гријача кабине. Наиме, уколико антифриз цури унутар кабине, он испарава и "лијепи" се за стакла и тиме их чини знатно подложнијим магљењу.
"Масна" стакла се знатно лакше магле него чиста стакла.
Зато потражите трагове цурења расхладне течности, односно антифриза из гријача кабине (тзв. малог хладњака), као што су влажне флеке на тепиху и слаткаст мирис (нарочито када ради гријање).
Такође проверите да ли опада ниво расхладне течности. Чак и уколико нема трагова, постоји могућност да је дошло до цурења.