Тојота држи титулу најпродаванијег свјетског произвођача аутомобила још од 2020. године, када је претекла Фолксваген. Како Нијемци планирају да узврате ударац? Још једним СУВ-ом.
Иако се чинило да више нема мјеста за још један нови модел са повишеним клиренсом, Фолксваген доказује супротно.
Тера је приступачни СУВ намијењен првенствено Бразилу и Аргентини, гдје је конкуренција у сегменту поткомпактних кросовера све жешћа.
Ако вам Тера изгледа као смањени Тигуан, нисте једини. Типичан конзервативни ВW дизајн присутан је и овдје, али у компактнијем издању.
Богатије опремљене верзије добијају двобојне алу фелне и црни кров, али нема свјетлосних трака као код већих глобалних Фолксвагенових модела.
Димензије и позиција у Фолскваген гами
Фолксфаген још није открио техничке спецификације, али је потврђено да је Тера мања од Таоса који се продаје у Сједињеним Државама. Димензијама и ијценом биће испод модела Т-Крос и Таиго/Нивус.
Тера је дугачка око 4 метара, што је чини једним од најмањих СУВ модела у понуди Фолксваген.
Ентеријер: Практичан, али без изненађења
Као и екстеријер, унутрашњост је једноставна и функционална. Велико изненађење је што су контроле за климу засебне, а не интегрисане у централни екран.
Панел осјетљив на додир подсјећа на освежени Артеон, док је волан са класичним тастерима, а ту је и класична ручица ручне кочнице, што је све рјеђа појава код нових Фолксваген модела.
Мотор и погон
ВW Тера ће користити турбо-бензински 1.0 литарски троцилиндарски мотор, упарен са аутоматским мјењачем.
Јефтиније верзије ће вјероватно имати мануелни мјењач.
Очекује се да ће СУВ бити доступан искључиво са погоном на предње точкове.
Конкуренција и лансирање
Производња модела Фолксваген Тера одвијаће се у Бразилу, а на тржиште стиже крајем године.
Главни ривали у Јужној Америци биће Фиат Пулс, Цитроен Басалт и Рено Кардиан, који се такође боре за купце у сегменту јефтиних поткомпактних СУВ модела, преноси б92.