Drugi život marke Datsun je potrajao svega devet godine. Nissan je najavio zatvaranje svoje divizije oformljene za razvoj veoma pristupačnih automobila (takozvani budžet segment) još 2019. godine, ali su tada samo svi obećavajući projekti momentalno zaustavljeni.
Tako je na primjer izostala ponuda krosovera koji je trebalo da bude ponuđen pod oznakama Datsuna još davnih dana, i koji je čak bio najavljen i za nastup na ruskom tržištu, iako je taj SUV lansiran u Indiji, kao još jedan Nissanov četvorotočkaš. I tako se gašenje Nissana pretvorilo u trogodišnji lagani smiraj koji sada dobija svoj posljednji stih.
Istorijski važan brend Datsun je posljednji put vaskrsao 2013. godine i trebalo je da postane čuven na tržištima takozvanih zemalja u razvoju (čitaj: ojađenih tokom dugotrajnog pirovanja zapadne civilizacije), pri čemu mislimo na Indiju, Nepal, zemlje bivšeg SSSR-a, Nepal, Južnoafrička Republika… Datsun je u stvari bio lični projekat bivšeg šefa alijanse Renault-Nissan. Onog ozloglašenog po imenu Karlos Gon.
Automobili su sklapani u Indiji, Indoneziji i Rusiji gdje je Datsun radio po, u potpunosti nezavisnom programu, što će reći da vozila na tom tržištu nisu imala dodirnih tačaka s onim u Indiji. Istovremeno, Datsun nije uspio da se nametne na strateški važnim tržištima, a razlozi za takav epilog nisu homogene prirode.
Na primjer, u Rusiji su razlike između originalne Lade i Datsuna bile apsolutno zanemarljive, iako je cijena značajno odudarala između bezmalo potpuno istih vozila. Za razliku od Rusije, modeli namijenjeni Indijcima i Indonežanima nisu imali duplikate, ali su bila isuviše prosta, jednostavna, i kao takva neprivlačna čak i za lokalnu populaciju. Dodatni problem je pravila i nesrećna mreža distributera. Na sve to se nadovezalo i hapšenje Gona, što se zbilo tokom jeseni 2018. godine, što je ujedno označilo i pad Datsuna u nemilost novih moćnika i sudbina nesrećnog brenda je bila zapečaćena.
Fabrika izgrađena u indonežanskom gradu Purvakarta je tokom proljeća 2020. godine zatvorena, dok je prije toga u njoj bio montiran mikrovan s oznakom Datsun Go +, a isto važi i za blisko povezani SUV koji se nudio pod nazivom Datsun Cross. Avtovaz je pri kraju iste (korona) godine donio odluku o obustavi proizvodnje modela Datsun on-DO i mi-DO. U periodu od 2014. do pomenute 2020. godine je ukupno proizvedeno oko 145 hiljada jedinica.
Sreća Datsuna je najduže potrajala u zlosrećnoj (siromašnoj) Indiji, iako je samo 4.296 četvorotočkaša ove marke isporučeno na tom potkontinentu. Proizvodnja hečbeka zvanog Datsun Go je prekinuta u 2021. godini, dok je sada prestala montaža i najkompaktnijeg i najjeftinijeg modela s nazivom Datsun redi-Go. Radio se u fabrici u Čenaju, a ona je imala čast da se ovdje nađe na naslovnoj ilustraciji.
Trenutno se rasprodaju vozila s lagera i uz izdašne i prave popuste (ne kao ove koje "naša“ Kia najavljuje od prvog dana prodaje nekog modela - što i ne mogu da budu snižene, već jedine cijene). Zalihe su potrajale nekoliko mjeseci, a s njihovim nestankom, nestaće i brend Datsun. Da je valjao - živio bi, prenosi AutoRepublika.