Da li znate?

Čemu služi kondenzator klime?

  • Извор: Агенције
  • 27.01.2022. 20:55

Kondenzator klime važan je dio u sistemu hlađenja, oblikovan je za što bržu predaju toplote, uvijek je smješten iza kompresora u automobilu ili pored ili ispred hladnjaka rashladne tečnosti za motor te je takvog oblika da lako propušta obilnu vazdušnu struju. Današnji kondenzatori su najčešće pločasti i aluminijski te imaju mikrokanale i limena krila.

Toplota iz automobila zapravo se predaje vanjskom zraku preko kondenzatora klime. On radi na sljedećem principu – para koja ima visoki pritisak, ulazi u kondenzator koji vrši prinudnu ventilaciju i na taj način paru kondenzuje na temperaturu koja je u okolnoj sredini te se para pretvara u tečnost koja je visokog pritiska.

U kondenzatoru klime nalazi se rashladno sredstvo koje je u gasnom stanju, a u ovaj dio dolazi iz kompresora klime. Zapravo je zadatak kondenzatora klime da plin pretvori u tečnost.

Tečnost koja se tako stvara takođe ima visok pritisak i takva tečnost dalje nastavlja teći rashladnim sistemom i hladiti. Kako bi hlađenje bilo što efikasnije, postoji i ventilator čije je mjesto ispred kondenzatora i koji zapravo raspršuje ohlađeni vazduh. Nažalost, ventilator je smješten na udarnom mjestu i zbog toga ga često udaraju kamenčići ili insekti pa se može pokvariti. Ventilator kondenzatora je veoma bitan za performanse klima uređaja, a najvažniji je kada su velike gužve i kada je ventilator zapravo jedini način pomoću kojeg se kondenzator može ventilirati, čime se omogućava normalan rad klima uređaja.

U globalu možemo reći da je kondenzator vrsta uređaja koja plin pretvara u tečno stanje, dakle mijenja agregatno stanje, a suprotno od kondenzatoru je isparivač. Kondenzator na automobilu još se u narodu često naziva i kiler.

Kao i svakim drugim dijelom na vozilu, tako je i klimu te njen kondenzator bitno redovno provjeravati. Neke od dijelova auto klime potrebno je provjeravati svakih 12 mjeseci, a neke svake dvije godine. Svako vozilo i tip ima specifičan kondenzator i zato je i provjeru i eventualnu zamjenu bitno napraviti u ovlaštenom servisu.

Rad svakog klima uređaja osnovan je na kružnom procesu plina koji kruži u zatvorenom sistemu i zatvorenom ciklusu i pri tome mijenja agregatno stanje. Osnovni dijelovi sistema klime su isparivač, kondenzator i kompresor, te svaki ima svoju funkciju. Plin u tečnom stanju prvo ulazi u isparivač i koristeći toplotu iz vazduha ekspanduje se. Kada prođe isparivač, gas stiže u kompresor u kojem se u isto vrijeme povećavaju i pritisak i temperatura. Tako se stvara gas koji ima visoki pritisak i takav stiže u kondenzator u kojem se gas pretvara u tečno stanje te se pomoću ventilatora dobijeni ohlađeni vazduh raspršuje i hladi kabinu vozila.

Vozači najčešće odlaze stručnjaku za auto klime tek kada ona prestane raditi ili kada ne radi dobro. Kao što se i može zaključiti, za njeno pravilno funkcionisanje potreban je plin, a zanimljivo je znati da se svake godine izgubi od tri do osam posto plina, što svakako treba imati na pameti ukoliko već jako dugo niste provjeravali stanje auto klime u svom vozilu. Prilikom redovnog servisa klima uređaja ispušta se staro ulje, a rashladno sredstvo se važe, oslobađa vlage i po potrebi nadopunjuje. Takođe se može dodati i kontrast u slučaju da klima pušta, kako bi se vidjelo gdje pušta, a jedno od mogućih mjesta puštanja je upravo kondenzator, piše "Silux.hr".

Тагови:
  • 23:20 Муззик топ 20

    Музичари без "повратне спреге" (феедбацка) остају дезорјентисани и демотивисани, зато се показала потреба за емисијом као што је Муззик топ 20, која се садржајно наслања на легендарне емисије као што је био Хит месеца осамдесетих година прошлох века, кроз које су стасавали млади редитељи и други визуелни уметници док су често још као студенти режирали своје прве радове.

  • 00:30 Ноћни програм

    Ноћни програм