Њемачки произвођач аутомобила BMW објавио је данас да је његов нето профит у првом кварталу 2025. године пао за 26,4 одсто међугодишње на 2,2 милијарде евра, прије свега због наглог слабљења продаје у Кини.
Компанија је у поменутом периоду остварила приход од 33,8 милијарди евра, што је пад од 7,8 одсто у односу на претходну годину, преноси "Виршафтсвохе".
BMW је првом тромјесечју ове године продао 586.000 возила, за 1,4 одсто мање него лане, а на кључном кинеском тржишту се суочио са жестоком конкуренцијом тамошњих брендова која је негативно утицала на све европске брендове.
Упркос слабом почетку године и негативним сигналима са кључних тржишта, BMW остаје при прогнози да ће добит пре опорезивања у 2025. остати на нивоу претходне године, што би значило приближно 11 милијарди евра. У званичном извјештају се, међутим, упозорава да би даље промјене царина и глобална неизвесност могле изазвати одступања од плана.
Компанија се још није суочила са ефектима виших америчких царине, али нове тарифе би могле да донесу милијарде евра додатних трошкова, преноси Танјуг.