Transžena

20 sekundi propasti: Nike angažovao muškarca da promoviše brushalter

  • Izvor: Nova.rs
  • 07.04.2023. 16:56

Odluka kompanije Nike da kao zaštitno lice kampanje angažuje Dilan Malveni, trans glumicu i influenserku, podelila je javnost.

Malvejni (26) je u utorak na svojoj Instagram stranici postavila video zapise i fotografije na kojima je nosila Nike helanke i sportski grudnjak. Međutim, video koji je najviše pogodio javnost je onaj u kom pleše u helankama.

Ona je tako objavila da je započela saradnju s brendom što je izazvalo gomilu negativnih reakcija.

"Ne mogu stvarno, plus veći procenat kritika koje sam vidjela nije uopšte na račun identiteta, već krajnje problematičnog ponašanja.“

"Od danas bojkotujem Nike“, „Ovaj tip je odvratan“, „Znate li ijednu ženu koja se ponaša ovako?“, „Nisi žena ako si obukao ženske helanke“, pišu tviteraši.

„Nije problem što nosi ženske helanke, problem je što se ovo predstavlja kao ženstvenost“, „Nema više Nike proizvoda ni za mene ni za moju djecu“, komentarišu ljudi na mrežama.

U prošlosti su pojedine feministkinje optuživale Dilan da joj je jedini cilj da zarađuje novac svojim aktivizmom. Ona je zvezda na TikToku sa preko devet miliona pratilaca, a njen profil posvećen je borbi za prava transrodnih osoba. Posljednjih nekoliko godina nosi žensku odjeću, uzima hormone, a između ostalog reklamira i tampone.

Malvejni je intervjuisala predsjednika SAD, Džoa Bajdena, u oktobru, kao dio panela od šest progresivnih aktivista za NowThis News. U intervjuu, Bajden je obećao da će zaštititi „zdravstvene usluge koje afirmišu rod“, rekavši da države ne bi trebalo da ograničavaju pristup transrodnim tretmanima.