Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Goran Vesić rekao je da je komisija, koja je istraživala željeznički akcident kod Pirota, završila posao i da će izvještaj biti predat tužilaštvu na kome je da procijeni da li postoji odgovornost ili ne, piše Tanjug, a prenosi RTS.
Vesić je rekao da, ako postoji bilo čija odgovornost, taj neće biti zaštićen.
On je poručio da će se vidjeti i ko je kriv za višegodišnje čekanje da se pristupi rekonstrukcije pruge od Niša do Pirota, za šta je evropski novac obezbijeđen prije četiri godine.
Vesić je rekao da je od Infrastrutkura željeznica Srbije tražio spisak svih kritičnih mjesta, da napišu šta su uradili, i da navedu koje će mjere da preduzmu na sanaciji.
- Kontrolisaćemo kako će sanirati. Ne budu li to uradili, neko će odgovorati - rekao je Vesić.
Ocijenio je da su havarije na srpskim prugama posljedica višedecenijskog neulaganja.
Naveo je i da predstoji period velikih ulaganja u pruge Srbije i to ne samo u izgradnju brzih.
Vesić je rekao da je Srbija kandidovala kod EU za rekonstrukciju pet regionalnih pruga ka svojim granicama, te da je riječ o ukupno 600 kilometara pruga, u koje bi sa elektrifikacijom trebalo uložiti milijardu evra.
On je naveo da je za željeznicu u budžetu ove godine izdvojeno 6,5 milijardi dinara, dok je to prošle godine bilo milijardu, te da će akcenat biti na regionalnim i magistralnim prugama.
Rekao je da će po ugovoru za rekonstrukciju pruge Beograd–Niš, ukupno vrijednu 2,2 milijarde evra, EU dati 600 miliona evra bespovratno, 1,2 milijarde evra biće kredit kod Evropske investicione banke, a oko 400 miliona evra biće iz budžeta Srbije.
Vesić je najavio dalje radove na Barskoj pruzi, te da će Srbija sa Bugarskom projekte rekonstrukcija pruga ka Istočnoj Srbiji kandidovati za EU podršku.