Proizvođač sportske opreme Adidas najavio je ukidanje stotina radnih mjesta. Najviše će biti pogođeno shedište fabrike u Hercogenaurahu (okrug Еrlangen-Hohštadt u Bavarskoj), a cilj ove mjere je prvenstveno "smanjenje složenosti".
Manje zaposlenih, jednostavniji procesi
"Moramo da ukinemo do 500 radnih mjesta, ne zbog ljudi, već zato što ta radna mjesta stvaraju složenost", izjavio je izvršni direktor Bjorn Gulden na konferenciji o finansijskim rezultatima.
Ovim je prvi put službeno potvrdio planove o otpuštanjima, koji su procurili još u januaru.
"Moramo smanjiti složenost, ali pojednostavljenje je najteža stvar uopšte. Morali smo da prekršimo mnoga vlastita pravila", rekao je.
Adidas namjerava da donosi odluke na decentralizovan način, jer se "iz Hercogenauraha ne može odrediti šta će se dobro prodavati u SAD-u ili Kini", dodao je Gulden.
Nema više zarade od skandaloznog partnerstva
Uprkos izazovnim ekonomskim uslovima, Adidas očekuje dalji rast u tekućoj godini, iako nešto sporiji nego 2024. godine.
"Naravno, trenutno postoji mnogo makroekonomskih neizvjesnosti. No, s proizvodima za koje vjerujemo da su u trendu i pristupom koji je agilniji i lokalno orijentisan, ne vidim razlog zašto ne bismo bili uspješni”, rekao je Gulden.
Predviđa se da će prihodi rasti za visok jednocifreni procenat u prilagođenim valutama u 2025. Brend Adidas bi trebalo da poraste za najmanje 10 odsto. Procjene prihoda više ne uključuju proizvode iz kolekcije Yeezi, čija je proizvodnja obustavljena.
Preostale zalihe iz raskinutog partnerstva s kontroverznim reperom Kanjeom Vestom rasprodane su prošle godine. Tokom 2024. Adidas je od tih proizvoda ostvario prihod od oko 650 miliona evra, dok je ukupni prihod porastao za 12 odsto na 23,7 milijardi evra.
Adidas polaže velike nade u ključna tržišta Sjeverne Amerike i Kine, gdje očekuje dvocifreni postotni rast u 2025. godini. Za Еvropu se predviđa visok jednocifreni rast.
Kompaniju takođe očekuje dalje povećanje profitabilnosti, pri čemu bi operativna dobit trebalo da poraste na 1,7 do 1,8 milijardi evra, u poređenju s 1,3 milijarde evra prethodne godine. U godini bez velikih sportskih događaja Adidas planira da poveća ulaganja u marketing i prodaju.
"Mislim da smo za 2025. jako dobro pripremljeni", zaključio je Gulden.