Banjaluka i Doboj autoputem biće spojeni za dva mjeseca. Tako poručuju iz "Autoputeva Srpske" i Ministarstva saobraćaja nakon obilaska radova u Drugovićima.
Dvadeset kilometara od tog mjesta do Prnjavora već su po dva sloja asfalta, a počelo je i postavljanje završnog. Saobraćajna signalizacija, zvučne barijere i ograde manji su dio posla. Završava se i nasip na posljednjih pet kilometara dionice.
Po završetku radova, vožnja od Banjaluke do Prnjavora trajaće bar pola sata kraće. Izgradnjom dionice od Drugovića do Prnjavora vozačima će biti dostupan i kompletan autoput 9. januar od Banjaluke do Doboja.
Očekuje se da će se uskoro završiti i tunel u naselju Potočani. Za sada, sve ide po planu i građani Srpske će sigurno dobiti modernu dionicu autoputa, kaže ministar saobraćaja i veza.
"Imamo namjeru pustiti u saobraćaj u drugoj polovini avgusta mjeseca. Radovi napreduju sasvim solidno. Izvođači rade kvalitetno. Rade punim intenzitetom, iako su imali problema i sa kišom", kaže ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić.
"Trenutno je na gradilištu angažovano oko 400 ljudi. Izvode se radovi na gornjem stroju autoputa, kao i na postavljanju same opreme puta, t6ak oda očekujemo da bi do avgusta svi radovi trebal biti kompletirani", kaže Marko Salapura iz "Integral inženjeringa".
Direktor "Autoputeva Srpske" kaže da će završetkom radova konačno biti zatvoren i sistem naplate od Banjaluke do Doboja. Računaju kolika bi mogla da bude cijena.
"Čitav autoput, 72 kilometra, zatvorio bi se sistem naplate putarine i objedinio sa sistemom u Jakupovcima koji imamo. Banjaluka-Prnjavor je četiri marke, matematički bi to trebalo biti puta dva, osam, ali će vjerovatno biti sedam. Znači, ići se se na neko blago smanjenje, s tim da konačnu odluku Vlada donosi", kaže Dušan Topić, direktor Autoputeva Republike Srpske. 02:50)
Prva dionica autoputa 9. januar, od Prnjavora do Doboja, otvorena je prije dvije godine, a prošle i potez od Mahovljanske petlje do Drugovića. U kompletan autoput uloženo je više od 402 miliona evra.