Srpski narod njeguje bogatu tradiciju i običaje koji se poštuju od davnina.
Kao što postoje običaji za praznike i vjenčanja, tako postoje i stvari koje bi trebalo da se ispoštuju kada osoba umre. Iako je odlazak voljene veoma bolan, navikli smo da baš u tim teškim trenucima moramo da mislimo na mali milion stvari.
Jedan od običaja je da porodica i ljudi koji su došli na sahranu poslije iste odu na ručak, takozvanu daću. Ručak se uglavnom organizuje u restoranu ili porodičnoj kući i ljudi koji dođu jedu i razgovaraju o pokojniku.
Kao što postoje običaji za praznike i vjenčanja, tako postoje i stvari koje bi trebalo da se ispoštuju kada osoba umre. Iako je odlazak voljene veoma bolan, navikli smo da baš u tim teškim trenucima moramo da mislimo na mali milion stvari.
Jedan od običaja je da porodica i ljudi koji su došli na sahranu poslije iste odu na ručak, takozvanu daću. Ručak se uglavnom organizuje u restoranu ili porodičnoj kući i ljudi koji dođu jedu i razgovaraju o pokojniku.
Vladika Grigorije na svom profilu na društvenoj mreži “Instagram” često odgovara na pitanja vezana za vjeru i običaje, te je ovaj put odlučio da objasni šta je zapravo daća.
– Pitali ste me o spremanju jela za takozvanu daću poslije sahrane. Moje iskustvo koje, na sreću ili žalost, govori o tome da se u nekim našim krajevima radi o pretjerivanju. S druge strane, veoma je važno da smo blizu onih kojima je neko preminuo, bio star, bio mlad, bila velika ili manja žalost i da s njim razgovaramo – započinje vladika.
On dodaje da suština tog susreta treba da bude razgovor, koji treba takođe da bude utjeha. Hrana u tom smislu ima sekundarni značaj. Zašto su ljudi po mom dubokom uvjerenju pravili daće? Zato što su u neka vremena ljudi dolazili iz daleka. Rodbina i prijatelji su dolazili pješke i sa konjima i bilo je logično da oni moraju da imaju to utešenje u hrani. Danas se to komplikuje, jer mi živimo u jednom gradu i tu ljudi dođu, pravimo ručkove i to sve onda postane pretjerano – zaključio je, prenosi Žena Blic.