Vlada Republike Srpske usvojila je danas, na 7. sjednici u Banjaluci, Informaciju o pokretanju projekta izrade socijalne karte Republike Srpske.
Cilj projekta je uspostavljanje socijalne karte kao jedinstvenog informacionog sistema - registra koji bi trebao da sadrži podatke o socijalno-ekonomskom statusu lica korisnika prava i usluga iz oblasti socijalne zaštite.
„Razvojem informacionog sistema - registra socijalne karte, kao i donošenjem Zakona o socijalnoj karti, uspostavila bi se baza socijalno - ekonomskog statusa pojedinca korisnika određenog prava i sa njim povezanih lica, način objedinjavanja, sadržina, korišćenje i čuvanje podataka, formiranje i prosljeđivanje notifikacija sa drugim informacionim sistemima. Cilj uspostavljanja informacionog sistema - registra je stvaranje jedinstvene evidencije u oblasti socijalne zaštite, kao i uspostavljanje mehanizama za provođenje racionalne i efikasne socijalne zaštite zasnovane na podacima o socijalno-ekonomskom statusu pojedinca i porodice u kojoj živi“, saopšteno je iz Vlade Republike Srpske.
Predviđeno je da Projekat izrade socijalne karte Republike Srpske bude realizovan kroz tri faze: fazu analize postojećeg stanja u oblastima relevantnim za izradu socijalne karte i izrada prijedloga projektnog zadatka tehničkog rješenja, fazu uspostavljanje interoperabilnog informacionog sistema za socijalnu kartu, te fazu automatizovanog provođenja upravnih postupaka u informacionom sistemu za socijalnu kartu.
Po izradi prijedloga projektnog zadatka – prijedloga tehničkog rješenja, uporedo sa drugom fazom, planiran je i završetak Nacrta zakona o socijalnoj karti.
Vlada je zadužila Ministarstvo zdravlja i socijalne zaštite i Ministarstvo rada i boračko-invalidske zaštite da pristupe identifikaciji svih nadležnih organa koji vode upravne i druge postupke i/ili posjeduju podatke relevantne za izradu socijalne karte.
Zadužuje se Ministarstvo za naučnotehnološki razvoj, visoko obrazovanje i informaciono društvo i Generalni sekretarijat da, u saradnji sa nadležnim organima, upravlja i provodi proces uspostavljanja interoperabilnog informacionog sistema za socijalnu kartu Republike Srpske.
Zadužuje se Ministarstvo za naučnotehnološki razvoj, visoko obrazovanje i informaciono društvo da preduzme aktivnosti na izradi detaljnog prijedloga projektnog zadatka za uspostavljanje interoperabilnog informacionog sistema za socijalnu kartu Republike Srpske s ciljem identifikacije i analize relevantnih propisa, kvaliteta postojećih elektronskih evidencija, registara, podataka i tehničke spremnosti institucija za provođenje projekta, kao i identifikovanja potencijalnih rizika u realizaciji i vrijednost ukupne investicije.
Zadužuje se Ministarstvo finansija da obezbijedi finansijska sredstva u iznosu od 250.000 KM bez PDV-a za izradu prijedloga projektnog zadatka.
„Zadužuju se svi organi nadležni u oblastima relevantnim za izradu socijalne karte da, u svrhu efikasne realizacije projekta, obezbijede i dostave potrebne informacije koje se odnose na provođenje upravnih postupaka u njihovoj nadležnosti, kao i da omoguće uvid u registre i baze podataka iz njihove nadležnosti“, naveli su iz Vlade.