Kampanja "Niti jedna čaša prije vožnje"

  • 16.12.2020. 14:38

U Republici Srpskoj danas je počela republička preventivna kampanja "Niti jedna čaša prije vožnje", čiji je cilj poboljšanje bezbjednosti smanjenjem broja vozača koji učestvuju u saobraćaju pod dejstvom alkohola.

Kampanju, koja će trajati do 31. januara, sprovode Ministarstvo saobraćaja, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Republička uprava za inspekcijske poslove, Agencija za bezbjednost saobraćaja, Auto-moto savez Republike Srpske, jedinice lokalne samouprave i Radio-televizija Republike Srpske kao medijski partner.

Zamjenik direktora Agencije za bezbjednost saobraćaja Srpske Milija Radović rekao je da je cilj kampanje da su ukaže na problem alkohola u saobraćaju, odnosno koliko odnesi života.

On je izjavio novinarima u Parku Mladen Stojanović u Banjaluci da se uz početak kampanje obilježava i Dan sjećanja na poginule u saobraćajnim nezgodama jer se zbog virusa korona taj dan nije mogao obilježiti u novembru.

- Table sa imenima ovdje, u parku, simbolično prikazuju 118 smrtno stradalih u saobraćajnim nezgodama u prošloj godini - naveo je Radović.

On je poručio svim vozačima da nikada ne sjedaju za volan ako su prethodno konzumirali alkohol, ističući da će tako najviše učiniti i za svoju bezbjednost i bezbjednost drugih učesnika u saobraćaju.

Generalni sekretar Auto-moto saveza Srpske Ranko Babić rekao je da postoje rezultati kampanje iz ranijih godina, ali da nisu sasvim zadovoljni.

- Kada pogledamo da smo 1998. godine ili 1999. godine, kada je bio neuporedivo manji broj registrovanih vozila u Srpskoj i neuporedivo manji broj pređenih kilometara, imali mnogo, čak duplo, veći broj stradalih u saobraćajnim nezgodama, jasno je da kampanje daju rezultate, ali nismo dovoljno zadovoljni - kaže Babić.

On je dodao da neće biti zadovoljni sve dok ne bude smrtno stradalih.

Babić ističe da je promjena stavova vozača, ali i građana veoma težak posao.

On je napomenuo da gustina saobraćaja nije presudan faktor za broj saobraćajnih nezgoda i ono što se na terenu dešava.

- Čini nam se da naši stavovi prema bezbjednosti saobraćaja i poštovanju saobraćajnih propisa nisu dovoljno urasli u nas i da nam to pravi veliki problem zato što, ako ne poštujem jedan saobraćajni propis, u većini slučajeva ne poštujem ni drugi i zato su ove kampanje dobre jer skreću pažnju da svi stradamo i to se, nažalost, dešava svima - kaže Babić.

Za centralni događaj u Parku Mladen Stpojanović pripremljeno je 118 plastičnih postolja sa odštampanim imenima koja simbolizuju poginula lica svih nacionalnosti na putevima u Republici Srpskoj, dok broj 118 predstavlja broj poginulih u saobraćaju u Srpskoj u 2019. godini.

Prisutni su imali priliku da prisluže svijeće, a iz specijalizovanog vozila su puštane poruke koje se odnose na kampanju, dijeljen je i promotivni materijal.

Tagovi: