Raspisan je tender za Projektovanje i izgradnju mosta između BiH i Crne Gore preko rijeke Tare na magistralnom putu M18, Brod na Drini-granica Republike Srpske, BiH i Crne Gore (Hum/Šćepan Polje) na lokalitetu Šćepan Polje u Republici Srpskoj i magistralnom putu M3 Šćepan Polje-Plužine, saopšteno je iz Puteva Srpske.
Rok za izvršenje ovog ugovora će biti 36 mjeseci, a procijenjena ukupna vrijednost 11.491.781 KM bez PDV-a.
- Očekujemo izbor najpovoljnijeg ponuđača i potpisivanje ugovora za izgradnju ovog mosta u narednih 60 do 90 dana - naveli su iz Puteva Srpske.
Vršilac dužnosti direktora JP Putevi Republike Srpske Miroslav Janković istakao je da se na izgradnju ovog mosta čekalo decenijama, jer je isti u izrazito lošem stanju.
On je napomenuo da su trenutno u toku i radovi na rehabilitacije prvih 5,5 kilometara od Broda na Drini (Foča) do Donjih Kopilova, i to iz vlastitih sredstava Puteva Republike Srpske, te da je planirana izgradnja preostalih približno 12,6 kilometara puta do Huma (Šćepan Polje), tj. do graničnog prelaza sa Crnom Gorom i ovog mosta.
Iz Puteva podsjećaju da je Еvropska komisija iz programa IPA finansirala izradu projektne dokumentacije za izgradnju ovog puta sa mostom.
Projekat posjeduje projektnu dokumentaciju i u postupku je rješavanje imovinsko-pravnih odnosa. Projektnom dokumentacijom koju su izradili AECOM S.L.U. i Institut za građevinarstvo IG d.o.o. definisana je trasa budućeg puta MI-111 od Broda na Drini do Huma/Šćepan Polja.
Ovo je jedan od najvažnijih međudržavnih putnih pravaca u izrazito zahtjevnoj konfiguraciji terena, navode iz Puteva Srpske.
Planirani radovi na unapređenju dionice puta 2B između Broda na Drini (Foča) i Huma (Šćepan Polje) će poboljšati povezanost, bezbjednost i otpornost cjelokupne putne mreže Republike Srpske i BiH.
Trasa prati desnu obalu rijeke Drine sve do ušća rijeka Tare i Pive, gdje se nalazi granični prelaz i glavni most. Projekat će finansirati izgradnju saobraćajnice sa svim pripadajućim elementima kako se omogućilo bezbjedno odvijanje saobraćaja u skladu sa klimatskim projekcijama.
Еksproprijacija je započeta 2024. godine i privodi se kraju i biće završena u narednih 90 dana, a finansira se iz sredstava Puteva Republike Srpske, naveli su iz ovog preduzeća.
Detalje tendera možete pogledati na portalu Javnih nabavki.