Konzorcijum "Logistika BiH" zahtijeva od Ministarstva komunikacija i saobraćaja u Savjetu ministara i resorog ministra Еdina Forte da se otvori pitanje diskriminacije prevoznika iz BiH, da se odmah obavijeste partneri i agencije iz ЕU, te prestane sa hapšenjima vozača samo zato što su iz BiH.
U zaključcima usvojenim na vanrednoj zajedničkoj sjednici Odbora za propise, Predsjedništva i Upravnog odbora Konzorcijuma "Logistika BiH" traži se da se tokom međunarodnog prevoza koriste samo podaci iz tahografa kao jedini dokaz o boravku, te izmjene i dopune Pravilnika o licenciranju.
Iz Konzorcijuma "Logistika BiH" navode da je potrebno da se za radno mjesto vozač motornog vozila tokom međunarodnog prevoza primjenjuje očitavanje podataka iz digitalnog tahografa, kao jedini dokaz o boravku, da se 90 dana dozvoljenih za boravak u ЕU pretvori u časove i da se ograničenje od 90 dana boravka pretvori u 180 dana.
Prevoznici traže da Ministarstvo i komunikacija u Savjetu ministara eliminiše barijeru po kojoj su prevoznici plaćali "CЕMT potvrde", tako da se prevozniku na tehničkom pregledu, uz redovan pregled i registraciju vozila, izdaje prepis bez dodatnih troškova.
Takođe, zahtijevaju da se uskladi procedura po uzoru na ЕU u pogledu registracije vozila i teritorijalnog pristupa, kao i da se riješi pitanje treće tablice.
Prevoznici predlažu da se ograniči cijena registracije poluprikolice, izmjenljivih transportnih sudova, koja sad u prosjeku iznosi oko 1.300 KM, na nivo od 150 KM.
Zahtijevaju i ukidanje monopola na ATP sertifikate, te da u BiH bude bar pet mjesta za vađenje ovih sertifikata, od kojih tri u Federaciji BiH i dva u Republici Srpskoj.
Predlažu da se u Zakonu o prevozu definišu obligaciono plaćanje drumskog prevoza na 35 dana, da se izvrši povrat ili umanjenje troškova akciza na osnovu CMR tovarnih listova i drugih relevantnih dokaza da su transportni-kilometri realizovani van BiH.
Zahtijevaju i da se za prevoznike uveća popust za korištenje auto-puta na 50 odsto, kao i da se iz Fonda zaštite životne sredine, te drugih fondova ЕU pokrene pitanje "zelene agende", daju stimulacije pri kupovini vozila koja će biti prihvatljiva u ЕU.
Konzorcijum "Logistika BiH" okuplja više od 600 pravnih subjekata i predstavlja najoorganizovaniju interesnu zajednicu prevoznika BiH.