Počela je izborna kampanja za lokalne izbore. Do petog oktobra političari će itekako moći da se naobećavaju.
Prema podacima CIK-a za lokalne izbore ovjereno je 296 političkih subjekata i 26 hiljada 89 kandidata. Od toga 110 političkih partija i 58 koalicija.
U trku će i 43 nezavisna kandidata nacionalnih manjina i 9 lista nezavisnih kandidata. Za načelničke odnosno gradonačelničke fotelje boriće se 386 kandidata od čega 29 žena, dok je za skupštine opština i opštinska vijeća ovjereno 25 hiljada, 703 kandidata, među kojima je 42,61 odsto žena. Za sve njih važe ista pravila.
Ako se po jutru dan poznaje,ova kampanja biće sigurno zanimljivija od prethodnih. Mnogo faktora uticalo je na to kako će ona izgledati.
Biće ovo zanimljiva kampanja po mnogo čemu. Nekada nerazdvojni prijatelji i saborci Draško Stanivuković i Jelena Trivić na ovim izborima staju jedno drugom na crtu. Varnice su među njima odavno prerasle u vatru. Sve to ide na ruku SNSD-ovom Nikolu Šobotu.
Društvene mreže više nego ikada igraće sigurno jednu od bitnijih uloga. "Zahvaljujući" njima pojedini političari su kažu novinari izgubili kontakt sa narodom pa je pitanje da li će ih to i koštati. Poruke koje će se čuti neće se puno razlikovati od onih koje se čuju za opšte izbore, a to se najbolje vidi po sloganima.
Sve oči očekivano uprte su u Banjaluku. Za njom ne zaostaju Bijeljina, Trebinje pa ni Teslić. Na umu, kaže Žarko Marković treba ipak imati i to da je svaka opština priča za sebe.
Svaki lokalni političar sigurno će imati neku mikro priču. Negdje će biti interesantno, međutim ni dosade neće faliti jer pojedine opštine imaju samo jednog kandidata. Da ukrste svoje stavove mnogi do njih neće, pa kvalitetnih debata skoro i nema.
Pečat će na sve za mjesec dana dati građani. Šesti oktobar pokazaće čija su obećanja urodila plodom, i ko je u njima bio uvjerljiviji.