Kineske "prodavnice" za skidanje mobilnih aplikacija doživjele su ogroman pad.
U oktobru 2021. godine na "prodavnicama" bilo je 2,78 miliona aplikacija, za razliku od decembra 2018. godine, kada je na "prodavnicama" bilo 4,52 miliona aplikacija.
To je pad od 40% ove godine i to zahvaljujući novim zakonima koje je Peking sproveo.
Novi kineski zakoni o podacima, bezbjednosti i privatnosti "ugušili" su Big Tech platforme i došlo je do velikog pada.
Kineska struktura tržišta za mobilne aplikacije je napravila veliki udar na sve što ima veze sa "prodavnicama" i aplikacijama za mobilne telefone, a South China Morning Post je to analizirao koristeći podatke MIIT (Ministarstva za industriju, tehnologiju i informacije).
Peking je pokrenuo kampanju sprečavanja stvaranja monopola na tržištu i akcije za zaštitu podataka protiv tehnoloških kompanija krajem 2020.
Vladajuća stranka brine da kompanije imaju preveliku kontrolu nad svojom industrijom i upozorila ih je da ne koriste svoju dominaciju kako bi blokirale konkurenciju.
Tako je skoro polovina aplikacija nestala sa kineskog tržišta, prenosi "B92".