Ciljaju pažljivo odabrane mete

Otkrivena nova vrsta sajber napada

  • Izvor: B92
  • 12.07.2024. 12:35

Stručnjaci za bezbjednost kompanije Kasperski identifikovali su novi trend fišing napada, koji elemente ciljanog fišinga (spear phishing) koriste u masovnim kampanjama.

Za razliku od tradicionalnih masovnih fišing poruka, koje ciljaju široku publiku generičkim sadržajem koji često obiluje greškama u kucanju i imaju pojednostavljeno formatiranje, ciljane fišing kampanje podrazumijevaju visoko personalizovane poruke, uključujući specifične detalje o žrtvi koju ciljaju, što ih čini vjerodostojnijim.

"Spear phishing" cilja određene pojedince ili male grupe imejl porukama koje oponašaju stil i sadržaj legitimne komunikacije koja dolazi od poznatih pošiljalaca. Poruke su kreirane kako bi izbjegle detekciju od strane bezbednosnih filtera i često ne sadrže bilo kakve greške u kucanju ili dizajnu.

Masovne fišing kampanje šalju generalizovane poruke na velike liste e-mail adresa kojima nedostaje personalizacija, često sadrže greške i loše su dizajnirane.

Između marta i maja 2024. godine, Kasperski je otkrio značajan porast hibridnih phishing e-mail poruka. Ovaj porast ukazuje na to da napadači koriste napredne tehnologije kako bi smanjili troškove i napore za personalizaciju masovnih napada.

Alati sa vještačkom inteligencijom sada mogu da kreiraju ubjedljiv sadržaj e-mail poruke, poprave greške u kucanju i poboljšaju dizajn, čineći ove hibridne napade efikasnijim i težim za otkrivanje.

Kako biste ostali zaštićeni od fišing napada, preporučuje se sljedeće:

– Potrebno je obezbijediti bar osnovnu obuku o sajber bezbjednosti;

– Koristite zaštitna rješenja sa anti-phishing mogućnostima;

– Ako koristite Majkrosoft 365 klaud uslugu, ne zaboravite da je zaštitite.

Pratite nas i putem Vibera

Tagovi:
  • 18:55 Marketing

    Blok ekonomsko-propagandnog programa.

  • 19:00 ATV Vijesti

    Centalna informativna emisija ATV-a u kojoj donosimo pregled najvažnijih informacija i događaja iz zemlje, regiona i svijeta tačno u 19 časova.

  • 19:40 Marketing

    Blok ekonomsko-propagandnog programa.

  • 19:42 Sport

    Pregled najvažnijih dnevnih sportskih dešavanja i informacija iz zemlje, regiona i svijeta.

  • 19:49 Marketing

    Blok ekonomsko-propagandnog programa.

  • 19:50 Vremenska prognoza

    Pregled vremenskih i biometeoroloških prilika u zemlji i regionu.