Instagram influenseri u Australiji osjete prve efekte testnog ukidanja vidljivosti lajkova na ovoj popularnoj društvenoj mreži, a to im uopšte ne ide u prilog.
Australski influenseri zbog spomenutog testiranja dobijaju u prosjeku 15 odsto manje lajkova u poređenju s periodom prije testa, tvrde rezultati posljednjeg istraživanja koje su provele kompanije The Remarkables Group i HypeAuditor.
Name, Instagram je u maju počeo testiranje novog ponašanja aplikacije Instagram, a koja podrazumijeva skrivanje javnog broja lajkova. Prvo su zahvaćeni korisnici u Kanadi, a potom su uslijedili korisnici u Brazilu, Irskoj, Italiji i Novom Zelandu.
Australija je došla na red u junu i povodom toga je istraživanjem obuhvaćeno više od 55.000 influensera.
Pored zaključka da je broj lajkova pao u prosjeku čak 15 odsto, pretpostavlja se da oko 70 odsto korisnika Instagrama u Australiji više ne vidi broj lajkova na objavama drugih korisnika.
Pod najvećim uticajem promjene su tzv. "mikro influenseri" koji imaju između 5.000 i 20.000 pratitelja.
Jedno objašnjenje zašto je pao broj lajkova jeste da se ljudi često ponašaju u skladu s većinom ili u skladu s onima koje poznaju pa su šanse da će nešto lajkovati veće ukoliko vide da to čini veći broj ljudi.
Sada kada je broj lajkova nevidljiv, korisnici lajkuju samo ono što im se sviđa, bez uticaja drugih i time je njihov angažman iskreniji, ali i štetniji po influensere.