Nije da se do sada nismo pitali tako nešto…
Osnivači kompanije Google, Lari Pejdž i Sergej Brin, više direktori Alphabet kompanije, u okviru koje posluje i Google, a na njihovom mjestu je sad dosadašnji Google direktor - Sandar Pikaj.
S Pikajevim dolaskom promijenile su se i neke stvari u samoj Google i Alphabet kompaniji, pa je tokom prezentacije poslovanja tokom prethodnog kvartala otkriveno i ponešto što dosad nismo imali priliku da čujemo niti vidimo.
Jedna od stvari, koja je dosad bila tajna, a koja je upravo otkrivena, jeste - koliko YouTube zarađuje! Na ovako nešto čekalo se gotovo 15 godina, otkako je Google kupio YouTube za oko 1,7 milijardi dolara tokom 2006. godine.
YouTube učestvuje u ukupnim Google prihodima sa oko 10 odsto procenata. U novcu, to znači da YouTube zarađuje preko 15 milijardi dolara godišnje!
U poređenju sa konkurentima, recimo platformom Twitch, koja je po svemu najbliži konkurent, YouTube zarađuje više, nego šest puta više novca. U poređenju sa Facebook oglasnim biznisom, zarada YouTube platforme je kao petina tog unosnog posla najveće društvene mreže.
YouTube bez reklama (Premium) i YouTube Music servis trenutno koristi preko 20 miliona korisnika (dostupni su i kod nas po cijeni od 10,50 KM mjesečno), dok YouTube TV striming plaća oko dva miliona korisnika širom svijeta.