Potpuno nova generacija Toyote Land Cruiser predstavljena je u srijedu na online prezentaciji
Ovaj terenac stekao je status automobilske legende tokom svoje 70 godina duge istorije, uz više od 10 miliona prodatih primjeraka u 170 zemalja širom svijeta.
U Toyoti ističu da je Land Cruiser Serije 300 prvi novi, produženi Land Cruiser SW još od pojavljivanja modela LC 200, 2007. godine, a promjene koje donosi su jedinstvene.
Motori, mjenjači i platforma potpuno su novi i konstruisani tako da omoguće korak naprijed u pogledu performansi, kako na putu, tako i u najtežim terenskim uslovima.
Toyota je uvela novu TNGA (Toyota New Global Architecture) mehaničku platformu, kao prvu koja je razvijena za vozila sa rješenjem karoserija-na-šasiju.
Japanski proizvođač navodi da ova platforma, sa oznakom GA-F, zadržava izuzetne terenske mogućnosti, ali poboljšava čvrstinu karoserije, snagu i dinamičku ravnotežu, sa još boljim karakteristikama u vožnji po putu.
Nova platforma je preduslov i za primjenu novih tehnologija, smanjenje težine, spuštanje težišta vozila, unapređenje bezbjednosti i primjenu novog dizajna spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda.
Sama šasija je prerađena radi smanjenja težine i poboljšane krutosti, pa je novi Land Cruiser lakši za 200 kg od prethodnika.
Ujedno je primijenjen novi sistem oslanjanja, dok su vozači sa iskustvom vožnje "Dakar relija" testirali njegove performanse do krajnjih granica. Cilj nije bio samo da se napravi SUV velikih mogućnosti, već da se vozaču omogući što bolja kontrola vozila na putu ili u off road uslovima.
Posebna pažnja posvećena je podešavanju sistema oslanjanja kako bi se postigla optimalna kontrola točkova radi što boljeg kontakta sa podlogom po lošim terenima, kao i bolje održavanje pravca, za šta je zadužen Electronic Kinetic Dynamic Suspension System (E-KDSS), prvo elektronsko ogibljenje te vrste u svijetu.
Novi Land Cruiser je takođe prvi Toyotin model koji ima monitor (Multi-Terrain Monitor) sa prikazom puta, koji omogućava vozaču da u realnom vremenu vidi podlogu ispod i oko vozila, kao i položaj točkova. Ovaj sistem automatski prepoznaje podlogu i određuje najbolji režim vožnje.
Novi V6 twin-turbo motori - benzinski zapremine 3.5 i dizel od 3.3 litra - konstruisani su da pruže poboljšane vozne karakteristike i upravljivost.
Benzinac proizvodi 415 KS (305 kW) i 650 Nm, dok bi dizelaš trebalo da raspolaže sa oko 310 konjskih snaga i 700 Nm.
Oba nova agregata dostupna su sa novim 10-stepenim automatskim mjenjačem, koji doprinosi smanjenju potrošnje goriva i emisije CO2 gasova za oko 10 odsto u odnosu na model aktuelne generacije.
Toyota će prodaju novog Land Cruisera započeti tokom ljeta, kada će biti poznate i cijene.