Najmanji član Tojotine ponude dobio je ažuriranje, usvajajući hibridnu tehnologiju, agresivniji dizajn i novu GR Sport opremu.
Redizajnirani Ajgo Iks je opremljen samopunjećim hibridnim pogonskim sklopom većeg Jarisa, što rezultira poboljšanim performansama i smanjenim emisijama.
Ovim potezom Tojota donosi potpuni hibridni sistem u evropski A-segmentm, što znači da Ajgo Iks konačno izbacuje stari 1,0-litarski trocilindrični benzinski motor, u korist hibridnog 1,5-litarskog.
Najveći i najsnažniji motor ikada ugrađen u serijski Ajgo kombinuje atmosferski 1,5-litarski motor sa jednim elektromotorom, proizvodeći 114 KS.
Ovo predstavlja povećanje od 43 KS u poređenju sa neelektrifikovanim 1,0-litarskim motorom svojih prethodnika. Snaga se prenosi na prednje točkove preko e-CVT mjenjača.
Ugradnja novog motora omogućena je GA-B arhitekturom Ajgo Iks, koja se dijeli sa Jarisom iJaris Krosom. Ipak, Tojota je morala da produži prednji dio, povećavajući ukupnu dužinu na 3.776 mm, ali zadržavajući isti međuosovinski razmak od 2.430 mm.
Vizuelno, osvježeni Ajgo Iks se ističe od svog prethodnika zahvaljujući "agresivnijem" licu.
Unutra se sada nalaze novi 7-inčni digitalni instrument klaster, redizajnirane kontrole klime, standardna elektronska parkirna kočnica, bežično punjenje i dva USB-C porta za punjenje.
Infotainment ekran djeluje blago izmijenjen, iako vjerovatno zadržava prečnik od 9 inča kod modela sa višim specifikacijama. Reciklirana plastika i tkanine su korišćeni za tapacirung u kabini bez životinjskih proizvoda.
Oprema takođe uključuje nadograđeni Tojota Sejfti Sense ADAS paket koji će nastaviti da se poboljšava putem bežičnih ažuriranja softvera.
Uprkos elektrifikaciji, Tojota tvrdi da nema gubitka kapaciteta prtljažnika u poređenju sa neelektrifikovanim Ajgo Iks, sa istim prtljažnikom od 231 litra. Dvije grupe baterijskih ćelija su uzdužno pozicionirane po širini poda ispod zadnjih sjedišta, sa pomoćnom baterijom premeštenom ispod prtljažnika.
Sve verzije redizajniranog Ajgo Iks imaju tišu kabinu zahvaljujući komponentama za smanjenje buke kao što su prigušivači na komandnoj tabli, izolacija haube, poklopac ispod motora, kao i ažuriran izduvni sistem i prigušivač.
Nadalje, modeli sa višim specifikacijama imaju deblje staklo na prozorima i dodatnu zvučnu izolaciju po cijeloj karoseriji.
Na kraju, ali ne i najmanje važno, Ajgo Iks postaje najnoviji model koji dobija GR Sport opremu.
Ovaj "najsportskiji" Aygo do sada vizuelno se razlikuje po posebnim 18-inčnim aluminijumskim felnama, drugačijoj rešetki sa šarom saća i lažnim usisnicima, kao i po nekoliko GR amblema unutra i spolja. Postoji i ekskluzivna "senf" dvobojna nijansa sa crnom haubom.
GR Sport ne donosi dodatnu snagu u odnosu na standardni hibrid, ali ima koristi od novog podešavanja šasije. Ovo uključuje ponovo podešene amortizere i opruge, zajedno sa oštrijim podešavanjem električnog servo volana, što rezultira uzbudljivijim iskustvom vožnje.
Tojota Ajgo Iks bi trebalo krajem da stigne na evropsko tržište, a cijene će biti objavljene naknadno, iako će ovaj model hibridna tehnologija najverovatnije učiniti znatno skupljim od svog prethodnika.
Ipak, očekuje se niža početna cijena od nešto većeg Jarisa Hibrid koji trenutno košta oko 27.000 evra, prenosi b92.