Ruska marka stoički je izdržala prethodnu, vrlo izazovnu godinu.
Naravno, glavno tržište Lade je Rusija, gdje je ovaj brend u 2021. isporučio 350.714 vozila, što predstavlja blagi rast od dva odsto naspram 2020. godine. Zbog problema sa nabavkom elektronskih komponenti, Lada je smanjila svoj udio na ruskom tržištu novih automobila, i to prvi put poslije sedam godina.
U 2021. držali su učešće od 20,9 odsto, dok su 2020. imali 21,5 odsto. U Ladi navode da su pravna lica prošle godine kupila 107.567 četvorotočkaša, što predstavlja rast od 18 odsto. Ruska marka ističe da je u matičnoj zemlji tokom 2021. otvorila još sedam novih izložbeno-prodajnih salona, te sada ukupno posjeduju 304 lokacije.
Najpopularniji model Lade u Rusiji, a ujedno i najprodavaniji automobil u toj zemlji bila je Vesta. Vesta je prikupila 113.698 registracija, što je za šest odsto bolji plasman nego 2020. godine. Interesantno, gotovo polovina isporučenih primeraka Veste bila je u karavanskom izdanju.
Na drugom mjestu je Granta sa 111.430 dostavljenih jedinica (-12 odsto), dok je na trećoj poziciji Largus koji se probio do 50.114 kupaca (+2,5 odsto). Niva Legend upisala je 25.827 registracija, što je za 11 odsto slabiji rezultat nego 2020. godine. Dalje, Niva Travel prodata je u 25.415 primeraka (+28 odsto), dok je Lada XRAY stigla do 22.107 kupaca (+15 odsto).
Ruski brend navodi i da je prisutan u 17 zemalja širom svijeta, a interesantno je da pored bivših sovjetskih republika posluju i u Bosni i Hercegovini, zatim Boliviji, Egiptu, Jordanu, Mongoliji. Ukupno, van matičnog tržišta Lada je u 2021. godini prodala 35.800 automobila, uz rast od 9,4 odsto.
Uprava proizvođača iz Rusije očekuje da ove godine u domicilu ostvari nekih 1,75 miliona registracija i održi aktuelni nivo udjela na tržištu, prenosi AutoRepublika.